Obsługa klientów z niepełnosprawnościami

Masz niepełnosprawnych klientów i nie Wiesz jak się zachować w stosunku do nich?
Znasz osobę z niepełnosprawnością, ale nie wiesz jak się zachować w konkretnej sytuacji?
Odpowiedzią jest szkolenie z zakresu obsługi klientów z niepełnosprawnościami. Na rynku jest wiele podobnych ofert. Warto zapoznać się z nimi, a potem wrócić tutaj. 🙂

Dlaczego mam uczestniczyć w takim szkoleniu?

Ludzie z niepełnosprawnością mają takie same prawa jak pozostali członkowie społeczeństwa, dlatego też, powinni mieć dobry dostęp do wszelkich przestrzeni i usług, z którymi wszyscy obywatele mają do czynienia na co dzień.
Szkolenia warsztatowe z zakresu obsługi klientów z niepełnosprawnościami nauczą i zwrócą uwagę, jak skutecznie pomóc klientowi niepełnosprawnemu i jak właściwie zachować się w stosunku do klienta, współpracownika, kolegi czy sąsiada z niepełnosprawnością.

Dla kogo są te szkolenia?

Szkolenia z zakresu obsługi klientów z niepełnosprawnościani, w tym profesjonalnej skutecznej obsługi i pomocy dla tych osób, przewidziane są między innymi dla:

  • pracowników instytucji, aplikujących o środki Unii Europejskiej, gdzie jednym z kryteriów ich otrzymania jest dostępność dla osób niepełnosprawnych,
  • pracowników bezpośredniej obsługi klienta,
  • pracowników pomocy technicznej,
  • pracowników działów szkoleniowych,
  • pracowników HR,
  • współpracowników osób z niepełnosprawnością,
  • osób chcących poznać sposoby obsługi klienta z niepełnosprawnością,
  • sąsiadów i znajomych osób z niepełnosprawnościami,
  • pracowników organizacji pozarządowych.

Co daje uczestnikom szkolenie z zakresu obsługi klientów z niepełnosprawnościami?

W trakcie szkolenia uczestnicy:

  • nauczą się identyfikować potrzeby niepełnosprawnych klientów w zakresie komunikacji,
  • nabędą umiejętności podstawowej komunikacji z osobami z niepełnosprawnościami,
  • nauczą się jak przeprowadzić rozmowę z użyciem alternatywnych środków,
  • będą mogli wykształcić w sobie umiejętności niezbędne do efektywnej i profesjonalnej obsługi klienta z niepełnosprawnością,
  • przygotują się do wypracowania standardów obsługi klienta z niepełnosprawnością,
  • rozwiną umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach w kontakcie z osobami z niepełnosprawnościami.

Jaka jest tematyka szkoleń?

Szkolenia obejmują między innymi następujące zagadnienia:

  • Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności.
  • Różnice między ludźmi z niepełnosprawnością, a tymi bez niej.
  • Podstawowe akty prawne wobec osób z niepełnosprawnością i niepełnosprawności obowiązujące w Polsce.
  • Identyfikowanie zróżnicowanych potrzeb klienta ze względu na jego niepełnosprawność.
  • Nauka, praca, życie codzienne osób z niepełnosprawnością.
  • Pasje, hobby i zainteresowania.
  • Sprzęt ułatwiający wykonywanie pracy i życia, którymi posługują się ludzie z niepełnosprawnościami.
  • Jak skutecznie pomóc klientowi z niepełnosprawnością w załatwieniu sprawy.
  • Niepełnosprawni fizycznie i różnice w podejściu do nich ze względu na sposób ich przemieszczania się.
  • Znaczenie zachowań werbalnych i niewerbalnych w kontaktach z klientem z dysfunkcją wzroku.
  • Podstawowe i alternatywne sposoby komunikowania się z osobami niepełnosprawnymi sensorycznie.
  • Sposoby komunikacji z osobą G/głuchą w przypadku nieznajomości języka migowego.

Kto prowadzi te szkolenia?

Prowadzący szkolenia to osoby doświadczone, kompetentne, pracujące z osobami niepełnosprawnymi, a także praktycy przekazywanych umiejętności. Wśród trenerów są osoby z niepełnosprawnością, niejednokrotnie wyróżnione prestiżowymi nagrodami.

Jak długo trwa szkolenie?

Czas szkolenia wynosi od 4 do 8 godzin dydaktycznych. Zajęcia prowadzone są metodami interaktywnymi i warsztatowymi, a ponad to w jego trakcie prowadzony jest wykład.

Udostępnij. Podziel się tym.👍